czwartek, 14 czerwca 2012

Zdrowe śniadanie #2: Bananowa owsianka z masłem orzechowym

Kolejny post o zdrowym śniadaniu! Na bananową owsiankę natchnęła mnie "jesienna" pogoda w środku lata. A do bananowej owsianki koniecznie musiałam dodać masło orzechowe! Owsianka pełna jest błonnika pokarmowego, który nie tylko dostarcza cennych witamin i mikroelementów, ale również reguluje pracę jelit i zapobiega tyciu! Orzeszki ziemne to przede wszystkim źródło ważnych nienasyconych kwasów tłuszczowych.


Składniki:


Jak to zrobić?

* Wsyp szklankę płatków owsianych do garnuszka i zalej szklanką wody, dodaj szczyptę soli. Doprowadź do wrzenia i gotuj ok . 3-5 minut, aby płatki wchłonęły wodę.
* Banana umyj i potnij na plastry. Gotową owsiankę przełóż do miseczki dodaj banana, masło orzechowe i orzeszki ziemne i wymieszaj!




Znów odwołam się do książki K. Bosackiej i M. Kozłowskiej-Wojciechowskiej "Czy wiesz, co jesz?". Kupując masło orzechowe należy wybrać takie, które składa się przede wszystkim z orzechów. Nie powinno zawierać tłuszczy roślinnych, cukru, stabilizatorów, emulgatorów czy barwników. Im mniej składników tym zdrowiej i lepiej. Dobre masło orzechowe ma tendencje do rozwarstwiania się, dlatego też przed użyciem należy je wymieszać w słoiki. Dotychczas znalazłam tylko jedno takie masło orzechowe z Primiviki (dostępne w Piotrze i Pawle).


3 komentarze:

  1. http://durszlak.pl/akcje-kulinarne/dobra-owsianka-nie-jest-zla zapraszam do udziału w akcji owsiankowej na durszlaku :)

    OdpowiedzUsuń
  2. Taka owsianka to prawdziwy zastrzyk energii!

    OdpowiedzUsuń
  3. masło orzechowe i banan to moje ulubione połączenie ostatnio!

    OdpowiedzUsuń

Przyciski Listonic