środa, 23 maja 2012

Chlebek bananowy

Chlebek bananowy to chyba najprostsze ciasto jakie można sobie wymarzyć. Ja wykorzystałam przepis z książki "Apetyczna Panna Dahl". Sophie Dahl to była modleka i wnuczka Roland'a Dahl'a znanego wszystkim autora "Charliego i fabryki czekolady". Pełna cudownych zdjęć książka jest bardzo ciekawie napisana, znajdują się w niej anegdoty z życia autorki.



Składniki:
  • 75g miękkiego masła
  • 4 dojrzałe rozgniecione banany (ja użyłam tylko dwa i ciasto również było pyszne)
  • 160g cukru trzcinowego
  • 1 jajko
  • 1 łyżka ekstraktu waniliowego
  • 170g mąki (polecam pełnoziarnistą)
  • 1 łyżeczka sody
  • szczypta soli
+ można dodać pokruszoną czekoladę

Jak to zrobić?
  • Nagrzać piekarnik do 180 stopni.
  • Prostokątną formę wysmarować masłem i posypać bułką tartą.
  • W misce rozgnieść widelcem banany. Wymieszać z masłem, cukrem, jajkiem i ekstraktem waniliowym.
  • W osobnym pojemniku wymieszać mąkę, sodę i sól.
  • Dodać suche składniki do masy bananowej i wymieszać.
  • Pokruszone kawałki czekolady obtoczyć w mące i wrzucić do ciasta.
  • Przelać ciasto do formy i piec około 1 godziny. 
  • Po upieczeniu ostudzić na formie i podać. Smacznego!

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz

Przyciski Listonic